Jak přirozeně zvýšit hladinu růstového hormonu v těle?

Růstový hormon, jak je z jeho názvu patrné, hraje klíčovou roli v růstu organismu. Kromě toho má však vliv i na opravy poškozených buněk a celý metabolismus. Jeho dostatečné množství v těle je důležité zejména během rekonvalescence, při hojení po úrazu, ale i při hubnutí nebo fyzicky náročném tréninku.

Jak přirozeně zvýšit hladinu růstového hormonu v těle?
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Pokud trpíte onemocněním, v jehož důsledku máte růstového hormonu výrazný nedostatek, je nutná spolupráce s lékařem. Nicméně každý může vyzkoušet některý z tipů, který mu pomůže přirozeně zvýšit množství této látky v těle. Všechny uvedené tipy vycházejí z vědeckých studií a klinických sledování.

Zbavte se tuku

Tělesný tuk s růstovým hormonem úzce souvisí. Vyšší množství tělesného tuku, obzvlášť v oblasti břicha, zvyšuje pravděpodobnost snížené produkce růstového hormonu. Kromě toho souvisí tzv. abdominální obezita s řadou dalších onemocnění. Proto pokud se nadměrného tuku zbavíte, svému zdraví jednoznačně prospějete.

Přerušovaně hladovte

Studie potvrdily, že hladovění po dobu dvou až tří dnů může hladinu růstového hormonu v těle dokonce ztrojnásobit. Pro běžný život je ale praktičtější takzvané přerušované hladovění. Spočívá v tom, že během dne jíte osm hodin a dalších šestnáct pak hladovíte. Možné je také na dobu dvou po sobě jdoucích dnů v týdnu omezit energetický příjem na pouhých 500−600 kalorií.

Omezte cukr

Cukr způsobuje vyplavování inzulinu z těla. Jeho zvýšená hladina proto může tlumit produkci růstového hormonu. Cukru se úplně nevzdávejte, jedná se o rychlý zdroj energie, ale udržujte jeho příjem v rozumné míře.

Nepřejídejte se před spaním

Tělo zejména v noci přirozeně uvolňuje větší množství růstového hormonu. Z těchto důvodů se předpokládá, že vynechání jídla 2−3 hodiny před usnutím předchází snížení produkce růstového hormonu v důsledku inzulinu vyplaveného po jídle (a to nejen sladkém).

Intenzivně cvičte

Cvičení je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak rychle zvýšit hladinu růstového hormonu. Jeho nejvyšší nárůst vyvolávají velmi intenzivní aktivity. Do nich se však pouštějte, pouze pokud vám to umožní vaše zdraví a fyzická kondice.

Upravte svůj spánkový režim

Tělo produkuje růstový hormon zejména během spánku. Nárazové uvolnění hormonu je nejintenzivnější kolem 23. hodiny a pak zhruba ve 2 hodiny ráno. Krátký a nekvalitní spánek může tedy tyto koncentrační vrcholy negativně ovlivnit.

 

(mir)

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/11-ways-to-increase-hgh#section11

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Růst dítěte sledují lékaři na růstových grafech

Růst dítěte sledují lékaři na růstových grafech

Když chybí centimetry aneb Výšku potomka řešte co nejdříve!

Když chybí centimetry aneb Výšku potomka řešte co nejdříve!

Růstový hormon může chybět dětem i dospělým

Růstový hormon může chybět dětem i dospělým

Nenechte dítě trpět nedostatkem somatotropinu

Nenechte dítě trpět nedostatkem somatotropinu

Potvrzeno: Když chybí růstový hormon, mozek pracuje hůř

Potvrzeno: Když chybí růstový hormon, mozek pracuje hůř

Ukončení léčby růstovým hormonem je zcela individuální

Ukončení léčby růstovým hormonem je zcela individuální